Anda penonton yang ke:

Selasa, Mac 29, 2011

Ya Allah! Aku tengah marah ni...

   Aku naik angin petang ni. Ada klien call aku cakap dia tak tau camner nak bagi susu perahan kat anak dia bila dia dah mula masuk kerja. Aku ni dengan hati yang benar- benar ikhlas call klien tu balik supaya datang bertemu dengan aku supaya aku senang beri penerangan dan tunjuk ajar bagaimana cara nak menjayakan hasratnya itu.
   Sebaik sahaja klien datang berjumpaku aku pun dengan semangat berkobar- kobar memulakan tunjuk ajarku. Tetapi aku mula naik geram apabila si minah perfect tu mula mencelah. Mula- mula sekali mencelah, aku diamkan lagi. Kemudian dia mencelah lagi. Aku dah angkat kening. Tapi dia buat dek aje. Tapi aku sabar lagi dan teruskan peneranganku. Tapi makin menjadi dia mencelah.
   Paling aku naik angin apabila si murai pun galak datang mencelah sambil nak tunjukkan bahan promosi yang baru kami terima. dia tak tau aku dah modified bahan promosiku agar mudahkan aku dan klien menggunakannya.
   Sebenarnya saper yang nak ajar klien ni? aku atau dia? Kalau dia tu nak sangat terangkan kepada klien tu kenapa tak dari mula lagi cakap kat aku, senang sikit. tak menyakitkan hati aku. Respeklah sikit apa yang aku usahakan. Kalau nak tunjuk hebat pun janganlah wat camtu depan klien. Nanti klien gelak aje. sini nak bercakap, sana pun nak bercakap. yang mana satu seharusnya klien nak dengar?
   Yang lagi tambah menyakitkan hati aku sampai aku rasa meluap- luap marahnya bila si minah perfect tu beri kat klien tu nombor fon si murai tu dengan berkata bahawa si murai tu pakar motivasi! Hangin aku. abis tu yang aku berbuih mulut beri penerangan dari tadi tu apa? salah ke maklumat yang aku sampaikan tu?
   Kenapa korang suka sangat sakitkan hati aku ha??? Kenapa? Mungkin korang fikir korang je yang pandai selama ni kan. korang fikir aku ni zero dalam otak ni kan? ataupun korang rasa tercabar bila aku pun boleh tandingi kehebatan korangkan? selama ni aku dah banyak dengar aduan dari org menyatakan korang ni selalu fikir korang jer yang betul. orang lain semua salah.
   kalau sekali lagi perkara ni terjadi, aku takkan berdiam diri. korang akan tau apa aku nak buat nanti. orang lain boleh korang buli. tapi tidak aku. mungkin aku baru bekerja di situ tapi aku pun bukan sehari dua dalam bidang ini. jangan kau nak tunjuk hebat sangat. ada benda yang korang tak tau tapi aku tau dan begitu juga sebaliknya. tapi gaya korang ni macam korang ni berlagak pandai pada semua benda. sedarlah diri tu skit.
   aku berdoa agar suatu hari nanti korang sedarlah dari perangai buruk korang tu. semoga Allah berikan pengajaran yang setimpal pada perbuatan korang yang telah banyak menyakitkan hati orang lain dengan lagak pandai korang tu. Insyaallah!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan