Anda penonton yang ke:

Rabu, Mac 09, 2011

AKU TENGAH DIET NI!!!

Hari ni aku mula berdiet berdasarkan perkiraan kalori. awal pagi aku dah bawa periuk letrik aku ke tempat kerja dengan harapan ada juga rakanku nak berdiet bersama- sama denganku. Rupanya haya seorang sahaja rakanku ingin menyertai hasrat murniku itu.
   Aku meminta Kak K untukmenolongku memebeli sedikit barang dapur yang serba ringkas supaya kami masak sendiri di bilik rehat nanti. Harapanku agar aku dapat makan sama2 dengan rakan2ku tidak kesampaian. Namun aku tidak terlalu hampa dengan adanya sorang saja pengikut. Tak pe... nanti aku nak buktikan yang aku berjaya... baru sehari aku cuba... ada masa lagi... semoga kesihatan aku semakin baik dan semakin aku cergas dan menarik.

12 mac- aku dah berjaya 3 hari diet dengan mengira kalori aku. cuma tak bersenam lagi  setakat hari ni. hari ni aku rebus jantung pisang. berapa agaknya jantung pisang ni ye? aku harap tak lebih dari 50kal aje. aku buat sup ayam sikit dan aku menikmati makan tengahariku seorang diri. sedihnya...

15 mac- dah seminggu aku cuba turunkan berat badanku dengan kaedah pengurangan kalories intake. siang harinya aku berjaya. tp di malam hari teruk amat! sampaikan nak tidur malam masih teringat nak makan! padahal perut aku bilang udah kenyang.
   Kevin selalu hantar email bertanyakan progres diet aku. malang sekali aku nyatakan yg masih tiada perubahan. padahal sepatutnya aku dah berjaya turunkan 1kg. ni semua gara2 makan malam. uhhhhgggg!!! gerammmmm!!!!

24 MAC - x de turun juga timbangku... kak siti turun juga 1.5kg tp aku x berubah langsung... geramnyaaa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan