Anda penonton yang ke:

Sabtu, Mac 12, 2011

Dia tak sudi rupanya

11 mac - aku call kak long. hajat di hati nak bawa jantung pisang ke rumah dia. blh aku nikmati jantung pisang itu bersama2 dengan family dia. rupanya dia tidak senang dengan hajatku itu. katanya esok suaminya tak bekerja. dia nak berjalan2 bersama2 familynya.
   kalau sebelum ini dia selalu ajak aku join sekali. tapi sekarang tidak lagi. dia seolah rasa aku ni penyibuk aje. nak kata aku tak terasa tu tipulah. terasalah juga sikit2... tapi nak buat camner. u r not invited! sedih plak. nak wat pe esok ni? setakat lepak kat rumah dan tengok tv je? x best.
   nak kuar jalan2 ngan anak? tapi ke mana? tak best kalau kuar berdua ngan anak jer... rasa cam kurang jer... kalaulah ada ***** kan best. paling kurang lengkap sikit rasanya. tapi semua itu hanyalah angan2.. impian yang pasti kosong dan sekadar angan2 aje.
 
12 mac -  sekarang ni... aku sedang menulis blog, sementara anakku sedang menonton 'jungle juntion' sambil berselimut. kat luar pulak mendung menanti hujan. mungkin sudah renyai2. udara menghembus dingin sekali. kalau tinggal di lereng bukit memang nyaman rasanya. cuma sunyi saja jiwaku.
   kenapa kak long tak memahami apa yang aku rasakan? kenapa kak long tak terfikir kenapa aku begitu suka menghabiskan masaku di hujung minggu di rumahnya? laaaa.... camner dia nak tau, dia bukannya pernah alami apa yang sedang aku alami. dia bukannya tau selagi aku tak beritahu. lagipun jarang sekali suaminya tidak bekerja di hujung minggu. pastinya kali ini dia ingin menikmati saat2 bersama keluarganya. (aku pujuk hatiku sendiri lah ni....)
   sampai bilalah hidupku seperti ini? hanya Allah saja yang tau. apakah ini yang aku suka? tidak!!! sama sekali tidak!

1 ulasan:

  1. sometimes we want to spend our free time with someone, but do we realize that our presence is actually not liked, or our presence is not invited?

    BalasPadam