Anda penonton yang ke:

Selasa, Mac 29, 2011

Aku Nak Teruskan hidup Ini...

   Minggu lepas banyak cerita2 yg buatkan aku sedih. Kebanyakaanya perangai kawan2 yg cukup menyakitkan hatiku. Pada awalnya aku nak tak nak ambil kisah apa yang mereka bicarakan. Tapi lama keamaan aku dapati mereka makin melampau.
   Aku sendiri tak pernah kisah siapa suami mereka, apa pekerjaan suami mereka dan anak mereka tu berjaya atau tidak. tapi dalam diam2 mereka berbicarakan tentang aku, tentang suamiku, tentang kisah aku yang banyak perkara yang mereka sebenarnya tak tau kisah sebenarnya. berani sungguh mereka ni.
   Dalam diam2 hatiku membara, marah, geram dan meronta mau pergi marahkan mereka semua. Namun setelah aku fikir berkali2 untuk apa akumarahkan mereka. bukannya makin memulihkan masalah aku tapi makin mengeruhkan keadaan.
   Kenapa mereka ni mcm x de kerja sangat. kalau rasa2x de kerja sangat cuba kuar dan pergi kutip sampah yang belambak kat luar tu. kutip daun2 kering. ada faedahnya. leh jugak kuarkan peluh tu dari terus menebalkan lemak kat badan tu. geram sungguh aku rasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan