Anda penonton yang ke:

Sabtu, Julai 27, 2013

Ke Mana Hala Tujuku

malam ini adalah malam Ramadhan yang ke 18. malam ini hati aku bagai resah, gelisah. kepalaku sakit, berdenyut. sangat sakit sekali. ku telan panadol masih tak kurang sakitnya. ku mula terfikir, aku hanya berdua dengan anakku yang berusia 6 tahun. andai terjadi apa- apa ke atas diriku di dalam rumah ini apa akan jadi pada anakku? pandaikan dia minta bantuan dari jiran- jiran? nak buka mangga pintu rumah pun dia x pandai lagi, x sampai lagi. nak buat panggilan telefon pun dia masih belum pandai lagi. apa akan jadi?

aku runsing kalau apa yang aku risaukan jd kenyataan. di saat kecemasan tak de siapa nak bantu. kalau nak minta bantuan ayah anak aku tu mimpilah. siang blh tinggalkan mesej je. malam telefon dimatikan. takutlah tu. macamlah aku nak kacau sangat mlm dia tu. aku berfikir, apa yang harus aku lakukan.

permohonan aku untuk pulang bekerja di kampung belum lagi kesampaian. andai kata aku dapat bekerja di kampung dan menetap di kampung sekurang-kurangnya ada adik dan mak ayah. hari makin hari aku rasa aku sangat perlukan bantuan untuk besarkan anak aku. aku rasakan aku sendiri perlukan bimbingan dari seseorang untuk aku teruskan hidup. aku rasakan makin hari makin aku lalai. aku risau sangat. umur aku makin hari makin dimamah usia. macam mana aku nak bimbing anak aku lagi...

masalah aku ni... memang bermasalah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan